مرحله 1: اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کنید

قبل از شروع بررسی رزرو پرواز خود، مطمئن شوید که اطلاعات زیر را آماده کرده اید:

  • شماره برنامه سفر یا شماره مرجع رزرو شما
  • نام خانوادگی یا نام مسافر شما
  • فرودگاه های مبدأ و ورود
  • تاریخ سفر

مرحله 2: صندوق ورودی خود را بررسی کنید

اولین قدم این است که صندوق ورودی ایمیل خود را برای برنامه سفر خود بررسی کنید. اگر پرواز خود را از طریق آژانس مسافرتی یا آژانس مسافرتی آنلاین (OTA) رزرو کرده‌اید، ایمیل خود را برای دریافت ایمیل تایید همراه با برنامه سفر خود بررسی کنید. اگر مستقیماً با ایرلاین رزرو کرده اید، ایمیل خود را برای دریافت ایمیل تایید از طرف شرکت هواپیمایی بررسی کنید.

مرحله 3: وب سایت هواپیمایی را بررسی کنید

اگر نمی توانید برنامه سفر خود را در ایمیل خود پیدا کنید، می‌توانید وب سایت شرکت هواپیمایی را برای رزرو پرواز خود بررسی کنید. به وب سایت شرکت هواپیمایی بروید و روی برگه «مدیریت رزرو من» یا «سفرهای من» کلیک کنید. نام خانوادگی و شماره مرجع رزرو خود را برای بازیابی برنامه سفر خود وارد کنید.

مرحله 4: با خدمات مشتریان خطوط هوایی چک کنید

اگر نمی توانید برنامه سفر خود را به صورت آنلاین پیدا کنید، می‌توانید برای کمک با خدمات مشتریان شرکت هواپیمایی تماس بگیرید. شما می‌توانید اطلاعات تماس خدمات مشتری خطوط هوایی را در وب سایت آنها یا در برنامه سفر خود بیابید.

مرحله 5: وضعیت پرواز خود را بررسی کنید

هنگامی که برنامه سفر خود را بازیابی کردید، وضعیت پرواز را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پرواز شما طبق برنامه است. می‌توانید وضعیت پرواز را در وب سایت شرکت هواپیمایی یا از طریق یک وب سایت ردیابی پرواز مانند FlightAware یا FlightRadar24 بررسی کنید.

مرحله 6: هرگونه تغییر یا به‌روزرسانی را بررسی کنید

قبل از پرواز، برنامه سفر خود را برای هرگونه تغییر یا به‌روزرسانی بررسی کنید. هرگونه تغییر در برنامه پرواز، اطلاعات گیت، یا محدودیت چمدان را بررسی کنید.

مرحله 7: کارت پرواز خود را چاپ کنید

در نهایت کارت پرواز خود را قبل از پرواز چاپ کنید. می‌توانید کارت پرواز خود را از وب سایت شرکت هواپیمایی یا از طریق یک برنامه تلفن همراه چاپ کنید.

27 نکته برای بررسی رزرو پرواز

1. همیشه ایمیل خود را برای برنامه سفر خود بررسی کنید.

2. برای هرگونه به روز رسانی وضعیت پرواز، وب سایت شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

3. اگر نتوانستید برنامه سفر خود را پیدا کنید، با خدمات مشتریان شرکت هواپیمایی تماس بگیرید.

4. قبل از پرواز، تغییرات یا به‌روزرسانی‌هایی در برنامه سفر خود بررسی کنید.

5. کارت پرواز خود را قبل از پرواز چاپ کنید.

6. وضعیت پرواز را در یک وب سایت ردیابی پرواز بررسی کنید.

7. هرگونه محدودیت یا هزینه بار را بررسی کنید.

8. هرگونه توصیه یا هشدار سفر را بررسی کنید.

9. خط‌مشی ورود شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

10. خط‌مشی چمدان‌های خطوط هوایی را بررسی کنید.

11. خط‌مشی انتخاب صندلی شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

12. گزینه‌های غذا و میان‌وعده شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

13. گزینه‌های سرگرمی شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

14. در دسترس بودن Wi-Fi خطوط هوایی را بررسی کنید.

15. اطلاعات تماس خدمات مشتری شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

16. سیاست بازپرداخت و لغو شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

17. گزینه های بیمه مسافرتی شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

18. برنامه وفاداری شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

19. برنامه پروازهای مکرر خطوط هوایی را بررسی کنید.

20. برنامه وضعیت نخبگان شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

21. خط‌مشی مسافرت شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

22. خط‌مشی شرکت هواپیمایی برای حیوانات خانگی را بررسی کنید.

23. خط‌مشی جزئی بدون همراه شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

24. خط‌مشی وعده‌های غذایی ویژه شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

25. خط‌مشی کمک پزشکی شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

26. الزامات سند سفر شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

27. پروتکل های امنیتی شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...